پسر برنامه نویس

برنامه نویسی و طراحی سایت

پسر برنامه نویس

برنامه نویسی و طراحی سایت

با استفاده از سری آموزش‌های Dash، اصول اولیه برنامه نویسی وب را به رایگان بیاموزید

وب‌سایت General Assembly به تازگی یک سرویس آنلاین راه اندازی نموده که در آن اقدام به ارائه آموزش‌های اولیه توسعه وب را به صورت رایگان ارائه می‌کند. با استفاده از این سرویس رایگان می‌توانید HTML، CSS و جاوا اسکریپت را بیاموزید.

نحوه آموزش full stack چیست در این سرویس آنلاین کسب درآمد از گرافیک نیز بر اساس مثال‌های عملی با درجه سختی آسان تا سخت می‌باشد. در ابتدا شما با نحوه ایجاد یک وب‌سایت بسیار ساده آشنا می‌شوید و به تدریج با موارد سخت‌ و پیچیده تر نیز آشنا خواهید شد.

البته این سرویس به نحوی طراحی شده تا هر کاربر با سپری کردن هر بخش، امتیاز خود را دریافت می‌کند و پس از کسب امتیازات لازم، بخش بعدی آغاز خواهد شد.

علی‌رغم آن‌که سرویس Dash همانند سایر سرویس‌ها مانند Codeacademy به تدریس حرفه‌ای برنامه نویسی و سنجش دانش برنامه نویسی کاربر نمی‌پردازد، اما کاربر می‌تواند در هر مرحله از تدریس، امتیازات کسب کسب درآمد از طراحی وب شده خود را بلافاصله مشاهده کند.

dash-html2

یکی از ویژگی‌های جالب این سرویس این است که تمامی پروژه‌های شما را در پلتفرم‌های گوناگون شامل کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های هوشمند نمایش می‌دهد و از این رو کاربر می‌تواند کسب درآمد از برنامه نویسی به آسانی طراحی و برنامه‌نویسی وب را بر روی پلتفرم‌های گوناگون بیاموزد.

ثبت نام در این سرویس کاملا رایگان لایبرری بوده و هر کاربر می‌تواند با استفاده از ایمیل یا حساب کاربری خود در توئیتر اقدام به ثبت نام در این سرویس نماید. برای ثبت نام در کلاس‌های آنلاین Dash می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.


منبع: زومیت

تیم کوک: تنظیم مقررات برای سیلیکون ولی اجتناب‌ناپذیر است

مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت دنیا، طرفدار تنظیم مقررات برای غول‌های فناروی سیلیکون‌ولی نیست، اما معقد است که برای دنیای تکنولوژی ورق در حال برگشتن است.

سیلیکون‌ولی تاکنون آزادی زیادی در اشتباه کردن و اصلاح آن‌ها داشته است؛ اما روزهایی که غول‌های فناوری آزادی عمل کامل داشتند، ممکن است رو به پایان stack overflow چیست باشد. به‌گفته‌ی تیم کوک، مدیرعامل اپل، تنظیم مقررات برای صنعت فناوری هم‌اکنون اجتناب‌ناپذیر است.

در مصاحبه‌ای که با برنامه Axios شبکه HBO در یکشنبه‌شب پخش شد، مدیر اجرایی ارشد و رئیس اپل در این‌باره به شرکت‌های سیلیکون‌ولی هشدار داد و گفت:

به‌طور کلی من طرفدار تنظیم مقررات نیستم و به بازار آزاد بسیار معتقدم. اما باید بپذیریم که بازار آزاد دیگر جوابگو نیست و حتی اینجا در سیلیکون‌ولی هم دیگر جوابگو نیست. من فکر می‌کنم تنظیم مقررات جدید بدین منظور، اجتناب‌ناپذیر است.

این سوال مهمی است که سیلیکون‌ولی، شامل غول‌های تکنولوژی مانند اپل طراحی وب چیست؟، فیسبوک و گوگل با نقش خود در شکل‌گیری جامعه مدرن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، با آن روبه‌رو شده‌اند. از ساخت دستگاه‌ها و خدماتی که ما هر روز استفاده می‌کنیم تا تعیین اینکه چگونه به اخبار دسترسی داشته باشیم و چه نقشی در دموکراسی داشته باشیم؛ غول‌های تکنولوژی دیگر تنها تصمیم‌گیرنده در این زمینه‌ها نیستند.

کوک به برخی از این سوال‌ها در مصاحبه‌ی خود پاسخ داد، اما اطلاعات خیلی جدیدی ارائه نداد. او در مورد تنوع موجود در سیلیکون‌ولی گفت اعتقاد دارد که شرکت‌ها به تنوع جنسیتی توجه نداشته‌اند، اما شرایط رو به بهبود است. کوک در ارتباط با حریم خصوصی گفت:

شرکت‌ها نباید این مسئله را حریم خصوصی در برابر سود یا حریم خصوصی در برابر نوآوری‌های فنی ببینند؛ این یک فرض غلط است. کاری که ما انجام داده‌ایم این است که دستگاه‌ها را طوری طراحی کرده‌ایم که هوش بالا و اطلاعات باورنکردنی درباره کاربران دارند، اما شرکت‌ها به تمام این اطلاعات نیاز ندارند.

کوک در مورد اعتیاد به گوشی‌های هوشمند اعتراف می‌کند که او مثل چسب هنوز به مدت چند ساعت در روز ازگوشی خود جدا نمی‌شود، اما در طول زمان دارد این زمان را کاهش می‌دهد. و در این مورد که آیا تکنولوژی، قدرت خوب یا بدی است؛ همه چیز به نگاه شما بستگی دارد. کوک می‌گوید:

خوب یا بد بودن تکنولوژی بستگی استک اورفلو به آفریننده‌ی آن دارد، خیلی اوقات هدف انجام کار بد نبوده است. از ابتدا هم پیش‌بینی نشده که آن تکنولوژی می‌تواند در جهت منفی استفاده شود.


منبع: زومیت

با این بازی، برنامه‌‌‌نویسی‌ یاد بگیرید

برنامه نویسی کم کم خودش را به عنوان زبان دوم هر انسانی معرفی می‌کند. تا چند سال آینده همه باید برنامه نویسی بلد باشند. همین موضوع باعث شده که شرکت‌های مختلف به دنبال راه‌های جدیدی برای آموزش برنامه نویسی و بالابردن مهارت افراد مختلف در این زمینه باشند. تا این لحظه اسباب ‌بازی و خوراکی‌های مختلفی برای آموزش برنامه نویسی ساخته شده و php چیست اکنون نوبت به یک بازی تحت مرورگرهای اینترنتی رسیده که با انجام دادن آن برنامه نویس بهتری خواهید شد.

با رفتن به سایت Codingame.com می‌توانید مهارت برنامه نویسی خودتان را افزایش دهید.

با مراجعه به سایت codingame.com می‌توانید یک بازی تیراندازی را تجربه کنید که در هر لحظه سخت‌تر می‌شود. چالش بازی هم اینجاست که باید با کدهای برنامه نویسی مناسب دشمنان را از بین ببرید. یک خط فرمان در این بازی دیده می‌شود که می‌توانید در آن از کدهای C++، Javascript، PHP و Swift استفاده کنید. نسبت به هر برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید، چالش‌های بازی هم متفاوت می‌شوند و باید یکسری کارهای مختلف انجام دهید.

codingame

در ابتدا به نظر می‌رسد که بازی روند آسانی دارد و چالش‌های آن چندان سخت نیستند؛ اما خود سازندگان به این موضوع اشاره کرده‌اند که بازی آن‌ها برای برنامه نویس‌های تازه کار مناسب نخواهد بود و بهتر است که افراد با مقدمات برنامه نویسی php چیست آشنایی داشته باشند. اگر می‌خواهید مهارت برنامه نویسی خودتان را افزایش دهید، این بازی را از دست ندهید.


منبع: دیجی کالا مگ

سایت‌های مطرح در مورد گوشی‌های پیکسل ۳ چه می‌گویند؟

مدتی پیش جدیدترین پرچم‌داران شرکت گوگل یعنی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال رسماً معرفی شدند. خیلی سریع، کارشناسان سایت‌ها و رسانه‌های مختلف هر یک از دید خود نقد و بررسی گوگل پیکسل ۳ را منتشر کردند. به نظر می‌رسد گوگل برای این گوشی‌ها تصمیم گرفته تغییرات زیادی را اعمال نکند و فقط بخش‌های مشکل‌زا را اصلاح کند و بخش‌های پرطرفدار مانند دوربین باکیفیت را بهبود ببخشد. همچنین یکی از نکاتی که بیشتر کارشناسان در نقد و بررسی گوگل پیکسل ۳ ایکس‌ال به آن پرداخته‌اند بزرگ بودن بریدگی نمایشگر در این گوشی است. در ادامه می‌توانید بخش‌های کوچکی از نقد و بررسی‌های کارشناسان را در رابطه با نسل جدید گوشی‌های پیکسل بخوانید.

Verge

خب، آیا گوگل توانسته حضور این بریدگی نمایشگر بزرگ را توجیه کند؟ شاید، ولی نتوانسته توضیحات منطقی‌ای را برای اندازه‌ی بسیار بزرگ آن ارائه کند. سیستم فیس آی‌دی موجود در آیفون یک دلیل منطقی برای بزرگ بودن بریدگی نمایشگر این گوشی‌ها است. با این حال، من مشکلی با این بریدگی ندارم و خیلی سریع به حضور آن عادت کردم. اگر واقعاً از آن متنفر هستید، در بخش تنظیمات می‌توانید کاری کنید که این بریدگی مخفی شود.

شاید در مورد برخی عکس‌ها بتوان دوربین گوشی‌های دیگر را ترجیح داد، اما به‌صورت کلی، دوربین پیکسل ۳ ثبات بیشتری دارد. این دوربین جزییات مناظر را بدون زیاده‌روی در افکت HDR ثبت می‌کند. از همه مهم‌تر، من به دوربین پیکسل ۳ بیش از دوربین گوشی‌های دیگر اعتماد دارم. دوربین پیکسل ۲ بهترین دوربین در بین گوشی‌های سال گذشته بود و به نظر می‌رسد دوربین پیکسل ۳ هم بهترین دوربین برای تمام سال خواهد بود.

SlashGear

اگر کاربر اندروید هستید، باید دلیل بسیار خوبی برای نخریدن پیکسل ۳ یا پیکسل ۳ ایکس‌ال داشته باشید. برای برخی از کاربران، بریدگی نمایشگر مدل ایکس‌ال آن‌قدر بد است که قید خرید این گوشی را می‌زنند، ولی خیلی از کاربران هم مشکلی با آن ندارند. در هر صورت این موضوع به سلیقه‌های شخصی برمی‌گردد.

اما چیزی که می‌توان با قطعیت گفت این است که هر دوی این گوشی‌ها تجربه‌ی کاربری بسیار خوبی را به ارمغان می‌آورند. سال گذشته، تمرکز گوشی‌های گوگل عمدتا بر بخش نرم‌افزار بود و از لحاظ بدنه و طراحی حرف زیادی برای گفتن نداشتند. اما حالا گوشی‌های پیکسل ۳ از بدنه‌های جذاب و باکیفیتی بهره می‌برند و حس مالکیت یک گجت پرچم‌دار را به کاربران منتقل می‌کنند.

TechCrunch

اولین چیزی که در ظاهر پیکسل ۳ ایکس‌ال توجهات را جلب می‌کند، بریدگی نمایشگر بسیار بزرگ آن است. به نظر می‌رسد دوربین سلفی دوگانه آن‌قدر برای گوگل مهم بوده که تن به تعبیه‌ی چنین مشخصه‌ای داده است. دوربین‌های دوگانه می‌توانند قابلیت‌های زیادی داشته باشند که از بین آن‌ها می‌توانیم به تشخیص عمق برای واقعیت افزوده و شاید سیستم تشخیص چهره اشاره کنیم. اما در حال حاضر، این دو دوربین برای ثبت سلفی‌های نیمه حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

WIRED

گوشی‌های پیکسل ۳، بیش از هر گوشی دیگری که گوگل ساخته، نشان می‌دهد که در صورت بهره‌گیری از نرم‌افزارهای پیشرفته، حتی وقتی که ارتقاهای سخت‌افزاری چندان چشمگیر نیست، می‌توان تجربه‌ی کاربری بسیار بهتری را به ارمغان آورد. این گوشی بی‌نقص نیست، ولی نکته‌ی مهم گوشی‌های مبتنی بر نرم‌افزار هم همین است؛ این که می‌توانند طی مرور زمان بهتر و بهتر شوند.

CNET

هرچند هر دوی این گوشی‌ها از نمایشگر اولد بهره می‌برند، اما رنگ‌های موجود در نمایشگر پیکسل ۳ ایکس‌ال کمی «سردتر» از رنگ‌های نمایشگر پیکسل ۳ است. وقتی که این دو گوشی را در کنار هم قرار می‌دهیم، می‌توانیم ببینیم که قرمزهای نمایشگر پیکسل ۳ زنده‌تر هستند و سفیدها خالص‌تر محسوب می‌شوند. البته این موضوعی به خودی خود قابل تشخیص نیست و فقط در هنگامی که این دو گوشی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، می‌توان متوجه این موضوع شد.

در مورد بریدگی هم باید بگویم که خیلی سریع با حضور آن کنار آمدم. این بریدگی بدون شک ضخیم‌ترین بریدگی‌ای است که تابه‌حال دیده‌ام. البته بهره‌گیری از بریدگی ضخیم به جای بریدگی عریض، فضای بیشتری در طرفین آن ایجاد می‌کند و آیکون‌های بیشتری می‌توانند در نوار نوتیفیکیشن‌ها ظاهر شوند.

منبع: دیجی کالا مگ